De reis

De reis  · 24. november 2020
We gaan Europa verlaten! Het klinkt stoer maar als we uit de haven van La Gomera vertrekken voelen we allebei de spanning, vanaf nu zal het toch allemaal net even anders zijn. Misschien zijn we daar juist naar op zoek of gaat het tegen vallen? La Gomera gaf ons een heerlijke tijd, lees er snel alles over!!

De reis  · 09. november 2020
We vertrekken na een fantastische tijd uit Funchal naar Tenerife, we zeilen als een speer en snel zijn we in Santa Cruz. We zijn allebei wat reismoe en het kost wat moeite om dit van ons af te gooien. We rusten veel uit en als we op La Gomera aankomen wakkert het vuur weer aan en we gaan ervoor!

De reis  · 25. oktober 2020
We verkennen het prachtige Madeira. De eerste paar dagen alleen en daarna krijgen we bezoek uit Nederland! We huren een auto (rijden schade), zien fantastische plekken en maken mooie wandelingen.

De reis  · 15. oktober 2020
We vieren mijn verjaardag en genieten van het prachtige Porto Santo! Met de auto gaan we het hele eilandje over en komen op prachtige plekjes. Na een kleine week halen we het anker op en zeilen naar Madeira waar we bij Youtube Celebs aan de steiger liggen en we ons klaarmaken voor een storm.

De reis  · 08. oktober 2020
Vanaf Culatra varen we naar de haven van Olhao, daar vieren we Karlijn haar verjaardag en bereiden we de boot voor op het eerste stuk oceaanzeilen. 485 mijl naar de Madeira Archipel, alleen dat woord al: "archipel" klinkt heerlijk toch?!

De reis  · 26. september 2020
We varen het laatste stukje naar Portimao, eten na meer dan 100 dagen sinds vertrek weer een frikandel en gaan op vakantie in het vakantiehuis met de Missiaentjes. Met de huurauto's is het bereik groot zodat we de streek kunnen verkennen. Te snel nemen we weer afscheid en gaat het vizier op de weerberichten voor de oversteek naar Madeira.

De reis  · 15. september 2020
We worstelen ons langs de Portugese kust, het weer is onbestendig en er staat een flinke deining waardoor we veel wind nodig hebben om goed te kunnen zeilen. Daarna krijgen we te maken met mist, we zijn blij dat we het beruchte stuk voorbij zijn! Wel weer een hoop avonturen meegemaakt en daarnaast nog een geschiedenis lesje van Ol.

De reis  · 03. september 2020
We zeilen verder door de Rias Baixas via Combarro, Barra, Vigo & Cangas naar het onwaarschijnlijk mooie Islas Cies! We genieten van het wandelen en ontmoeten nieuwe vrienden allemaal samen. Vanuit Baiona vertrekken we naar Porto, begeleid door heel veel dolfijnen!

De reis  · 21. augustus 2020
We passeren Cabo Finisterre, oftewel: de Kaap der Einde van de Wereld. We varen naar Ria Muros waar we om 23:00 het anker omhoog trekken en met de staart tussen de benen alsnog de haven induiken, daarna komen we in een stukje paradijs: Isla Ons. Kortom weer van alles wat!

De reis  · 19. augustus 2020
Na enig oponthoud in A Coruña varen we langs de Death Coast naar het zuiden. Waar we al vlot een halt worden toe geroepen door een storm, het leven van wereldzeilers is er één van keuzes maken en af en toe op de blaren zitten.....